-
Juhlallista ja väkevää mielenosoitusta Eduskuntatalolla
”Matkustin Helsinkiin Te Puhuitte Teoin -mielenosoitukseen, koska samalla reissulla sain hoidettua muitakin menoja. Moneen vuoteen en ole päässyt mielenosoituksiin, sillä Helsinkiin on pitkä matka, eikä tällä ”karjalauman” määrällä aina yhtäkkinen reissaaminen ole mahdollista.
Eduskuntatalon edessä mielenosoittaminen on jotenkin juhlallista ja väkevää. -
Hiljaisuuden turpasauna
Nuoren naisen pahoinpitely natsien toimesta ja päälle käymisen uhriksi joutuneen vastamielenosoittajan pidättäminen pahoinpitelijän sijaan voidaan tulkita ”hyvin sujumiseksi” vain, jos sattuu olemaan natsien puolella.
Vasenvoima.fi – Satu Pessi: Hiljaisuuden turpasauna
Joten miten on, arvon poliisit ja hallituksen kansanedustajat?
—
Naamioituminen ei aiheuttanut Tampereella väkivaltaa, äärioikeistolaiset natsit aiheuttivat. -
Viides kerta toden sanoo
Jaoin someeni julkaisun tänään tekemästämme valtuustoaloitteesta Metan Edits-työkalua käyttäen. Edits tarjosi videolle Martti Servo & Napander – Tein sen, minkä näillä lahjoilla pystyin -biisiä ja se oli jollain tapaa tragikoomisen osuva, koska vedin jo toistamiseen alle vuoden valtuustotyön sisään aloitteen koululaisten aamupalasta.
-
Työväen juhlaa!
Olin puhumassa vapunaattona punaisten haudalla Irjanteella sekä Raumalla työväenjärjestöjen vappujuhlassa vapunpäivänä. Vapunpäivän Satakuntalaisista vasemmistotapahtumista löytyy kattava artikkeli Vasenvoimasta.
Kansainvälisesti on havaittavissa imperialismin romantisointia. Meillä suomalaisilla ei ole aina mennyt nappiin suurvaltojen nuoleskelu, joten nykyhetkessä meidän pitäisi osata valita oma linjamme maailman murroksessa paremmin.
Vappupuheeni löydät Eurajoen Vasemmiston sivuilta
Kaikki nämä muutokset heikentävät ihmisten turvaa ja tulevaisuutta, joten meidän työnväenliikkeenä täytyy rakentaa nykyajan haasteisiin sopiva hyvinvointivaltio yhdessä.